.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاسوعا و عاشورا نيمی از كشور بارانی و برفی می‌شود
اگر طي روزهاي تاسوعا و عاشورا و به ویزه در روز عاشورا، قصد مسافرت داريد، لباس گرم، زنجير چرخ و ساير وسائل ايمني را فراموش نكنيد و شك نكنيد طي روزهاي آينده در نيمي از كشور تغييرات جوي آنقدر شديد خواهد بود كه غافلگيرتان كند!

يک پژوهشگر علم هواشناسي از تغييرات شديد جوي و موج جديد بارش باران و برف و كاهش دما طي روزهاي آينده در مناطقي از كشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احسان مرادي، پژوهشگر علم هواشناسایی در اين باره گفت: با فعاليت سامانه بارش‌زا طي روزهاي گذشته شاهد بارشهاي مناسب در بيشتر مناطق ميهن بوديم، اما اين پايان ماجرا نيست و به نظر مي‌رسد طي روزهاي آينده بار ديگر بر شدت و گستره بارشها، به ویژه در نيمه شمالي و غربي افزوده شود.

وي با هشدار به هموطنان در اين باره افزود: چند روزي است كه هموطنان علاوه بر بارش، شاهد كاهش دما نيز هستند، اما اين روند كاهشي نه تنها متوقف نمي‌شود بلكه طي روزهاي آينده ابتدا در نيمه شمالي و غربي و طي روزهاي بعد از آن به تدريج در ساير مناطق ميهن‌مان شاهد كاهش محسوس دما خواهيم بود كه سبب بارش برف گسترده در نيمه شمالي و غرب كشور مي‌شود.

اين پژوهشگر درباره چگونگي تغييرات جوي در سطح كشور گفت: امروز (يكشنبه) تا پيش از ظهر در بيشتر مناطق مستعد و كوهستاني كشور بارشهاي پراكنده و مه آلودگي ادامه دارد، اما از امشب و بامداد دوشنبه شاهد ريزش هواي سرد از سمت عرضهاي شمالي‌تر از عرضهاي جغرافيايي کشورمان به سمت نوار شمالي كشور خواهيم بود كه با حضور امواج ناپايدار در منطقه ما و رطوبت مناسب در سطح زمين، موجب كاهش دما و بارش در نيمه شمالي، غربي، دامنه‌هاي البرز و دامنه هاي زاگرس مي‌شود. در اين مدت اوج بارش در سواحل غربي درياي خزر، استان اردبيل، شمال استانهاي آذربايجان غربي و شرقي، دامنه هاي البرز و مناطقي از غرب خواهد بود.

مرادي در ادامه فزود: روز تاسوعا بارشها در نيمه شمالي، غربي، دامنه هاي البرز، دامنه‌هاي زاگرس و به تدريج در مناطقي از تهران ادامه خواهد داشت و از عصر و شب دوشنبه (تاسوعا) و بامداد سه شنبه (روز عاشورا) بارشها در مناطق ياد شده شدت مي‌گيرد و حتي در استانهاي گيلان، غرب مازندران، مناطقي از گلستان، اردبيل، مناطقي از غرب و دامنه‌هاي مركزي زاگرس، بارشهاي شديد باران و برف را انتظار داريم كه سبب آبگرفتگي معابر عمومي، طغيان رودها، لغزندگي و يا بسته شدن راهها شود.

وي درباره ادامه بارش طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه افزود: در پديده‌اي كم سابقه نسبت به اين وقت از سال، نه تنها اين بارشها تمام نمي‌شود، بلكه طي روز سه شنبه (عاشورا) و بامداد چهارشنبه، در نيمي از كشور، شامل نيمه شمالي، از شمال غرب تا شمال شرق، نيمه غربي، دامنه‌هاي البرز، دامنه‌هاي زاگرس، بيشتر مناطق تهران، شرق و مناطقي از مركز ادامه دارد. در اين روز بارشهاي شديد كه احتمالا به شكل برف خواهد بود در استان اردبيل، استان گيلان، غرب مازندران و دامنه‌هاي البرز تداوم خواهد داشت.

مرادي درباره بارشهاي روز چهارشنبه اضافه كرد: روز چهارشنبه به تدريج هسته اصلي بارش به سمت شمال شرق كشور جابجا مي‌شود، ولی همچنان در سواحل درياي خزر، دامنه‌هاي البرز، مناطقي از مركز، شرق و شمال شرق شاهد ادامه بارش خواهيم بود. در اين روز افت محسوس دما مركز و نيمه شرقي را هم فرا خواهد گرفت.

اين پژوهشگر در پايان با هشدار مجدد به هموطنان گفت: اگر طي روزهاي تاسوعا و عاشورا و به ویزه در روز عاشورا، قصد مسافرت داريد، لباس گرم، زنجير چرخ و ساير وسائل ايمني را فراموش نكنيد و شك نكنيد طي روزهاي آينده در نيمي از كشور تغييرات جوي آنقدر شديد خواهد بود كه غافلگيرتان كند! /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.